basket tree star-empty icon-apple error-404 time-24 edit smile-5 smile-1 smile-3 smile smile-2 location www order-edit people target check-rounded arrow-up arrow-down transport-light datart-store connect transport-dark gift check star sale Sell Out arrow-circle-up arrow-circle-left arrow-left arrow-right contact faq auction chat datart-store-dark order-check search-colored basket-full cross catalog cross-circle-full mail phone cross-circle-empty time basket-empty map-pin search menu

Recenze elektrické koloběžky Ninebot by Segway: Jeďte, kam vás kola dovezou

1. 7. 2020 - Martina Minaříková - Recenze
Obliba elektrokoloběžek v posledních měsících strmě stoupá. Zatímco před pár lety byste koloběžkáře spočítali na prstech jedné ruky, v současnosti jsou jich plné ulice. Elektrokoloběžky totiž představují snadný a rychlý způsob přepravy nejen po městě. A protože se nám líbí čím dál víc, rozhodli jsme se podrobit testu novou elektrickou koloběžku Ninebot by Segway.

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-06

Technické parametry Ninebot by Segway E22E:
Výkon: 300 W
Dojezd: 22 km
Nosnost: 100 kg
Maximální rychlost: 20 km/h
Velikost kol: 9"
Brzda: elektronická rekuperační přední, nášlapná zadní
Rekuperace: ano
Tempomat: ano
Výbava: přední a zadní LED osvětlení, stojánek,
E-MARK odrazky, voděodolnost se stupněm krytí IPX4
Skládací mechanismus: ano
Hmotnost: 13,5 kg

Skladná a relativně přenosná

Elektrická koloběžka Ninebot by Segway E22E je čerstvou novinkou mezi ostatními elektrokoloběžkami. Svézt se na ní může kdokoli s hmotností do 100 kg, výškou od 120 cm a věkem od 14 let.

Doveze vás do školy, obchodu, nebo do práce, kam jsme s ní v rámci testovacích jízd nejčastěji jezdili my. Vydat se s ní můžete i jen tak na projížďku, a to klidně i dál.

Elektrokoloběžka je totiž skladná a relativně přenosná v jedné ruce. Převézt ji tak můžete v MHD, kufru auta, nebo ve vlaku.

Jen připomínáme, že ve vlaku národního dopravce elektrokoloběžka na rozdíl od kola nepotřebuje zvláštní jízdenku.

Co se týče auta, tak do kufru červené Škody Fabie I 1.4 MPI, ve kterém jsme ji nejčastěji vozili, se bohužel o pár centimetrů nevešla, stačilo ale sklopit sedadla a bylo po problému.

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-03b

Dohromady i s baterií váží elektrokoloběžka Ninebot 13,5 kg. Což se na první pohled nemusí zdát moc, ale na ten druhý už celkem ano. Elektrokoloběžka má totiž baterii umístěnou ve spodní části řídítek a díky tomu je její uchopení ve složeném stavu docela nepohodlné, zvlášť máte-li drobné ruce. Pokud jste zrovna nepřišli z posilovny, troufáme si říct, že elektrokoloběžku v jedné ruce neunesete, rozhodně ne po delší dobu. Poponášení v MHD, nebo vyzvednutí do kufru auta ale zvládnete určitě.

A co také určitě zvládnete je její složení. Stačí vám k tomu důrazné a silné šlápnutí na skládací pedál umístěný za předním kolem. Elektrokoloběžka se v mžiku sklopí, vy zacvaknete její řídítka do zadního blatníku a můžete jít.

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-02b

Pozor, jedu!

Před samotnou jízdou toho moc udělat nemusíte. Dlouze zmáčknete tlačítko umístěné hned pod displejem na řídítkách, poslechnete si krátký tón, odrazíte se a zmáčknete „plyn“. Ten je označený zelenou barvou a nachází se u pravého řídítka.

U levého najdete ovladač elektronické rekuperační přední brzdy, označený červenou barvou. S tím radíme nakládat opatrně, jelikož elektronická brzda je hodně citlivá. Při prvním zmáčknutí jsme měli co dělat, abychom nespadli. Chvilku nám trvalo, než jsme její používání vychytali. Nicméně musíme přiznat, že brzdí opravdu spolehlivě. I při vyšší rychlosti vás dokáže zastavit v podstatě na místě.

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-05

Druhou možností, jak elektrokoloběžku Ninebot zastavit, je použití nášlapné zadní brzdy. Ta už je z hlediska používání intuitivnější. Nám se nejvíce osvědčila při jízdě z kopce, když jsme potřebovali lehce přibrzdit. Úplně s ní elektrokoloběžku ale zastavíte jen těžko, na to je přeci jenom lepší využití elektrické rekuperační brzdy, případně kombinace obojího. A když už jsme zmínili tu rekuperaci, sluší se vysvětlit, o jakou technologii se vlastně jedná. Je to jednoduché – energii, která se vyvine při brzdění, elektrokoloběžka efektivně využije k dobíjení baterie. 

Nezastaví ji ani kopečky

Takže zapnout elektrokoloběžku, odrazit se, dát obě nohy na plošinu, zmáčknout zelené tlačítko a jede se. Pomocí zeleného tlačítka si také regulujete rychlost, jakou se ulicemi proháníte. Když „zmáčknete plyn až na podlahu“ a jste na rovince, elektrokoloběžka Ninebot vás sveze rychlostí až 20 km/h.

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-04

Pohání ji 300W elektromotor se slibným dojezdem až 22 km. Ten v pohodě naplníte, když s elektrokoloběžkou budete jezdit převážně po asfaltových rovinkách. Chcete-li brázdit kopce, nebo jezdit třeba po štěrku, směle do toho, ale počítejte s dojezdem zhruba 10 až 15 km.       

Ano, čtete dobře, kopce. Elektrokoloběžka Ninebot si totiž bez problémů poradí až s 15% stoupáním, což s radostní potvrzujeme. Samozřejmě v něm nedosáhnete maximální rychlosti, ale i takových 10 km/h je rozhodně lepší volba než jít po svých. Po svých nechoďte ani po štěrku, nebo trávě, protože i po takovémto povrchu zvládne elektrokoloběžka jezdit. V tomto případě bychom ale z vlastní zkušenosti radili jezdit pomaleji než na asfaltu.

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-01

A nebojte se, že někde píchnete. Elektrokoloběžka Ninebot se totiž chlubí 9" bezúdržbovými pneumatikami se speciální výplní. Nejsou tedy napuštěné vzduchem, takže obavy o nechtěný defekt pusťte z hlavy. Dle slov samotného výrobce se také mají starat o maximální stabilitu a pohodlnou jízdu bez zbytečných nárazů.

To je do jisté míry pravda, nicméně hlubší díry nebo velké nerovnosti doporučujeme objet, abyste si třeba neodřeli spodek plošiny. Tam už se sice nenachází baterka, jako u některých jiných elektrokoloběžek, ale proč si svého jízdního parťáka zbytečně ničit. Po čem doporučujeme elektrokoloběžku úplně vést, jsou kočičí hlavy. Na nich to fakt hodně drncá a jízda vás (a věříme že i elektrokoloběžku) přestane ihned bavit.

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-03

Všechno přímo pod nosem

Uprostřed řídítek je umístěný přehledný LED displej. Můžete na něm sledovat, kolik zrovna jedete či kolik vám zbývá baterie. Jedním pohledem také zkontrolujete, v jakém jízdním módu brázdíte ulice. Červené „S“ značí Sportovní mód, bílé „S“ Standardní, nebo chcete-li Normální mód a „žádné S“ režim Eco. Přepínat mezi nimi můžete krátkým dvojím stisknutím zapínacího tlačítka.

Jak asi tušíte, nejlepší svezení je ve Sportovním módu, ve kterém jsme jezdili skoro celou dobu našeho testování. Elektrokoloběžka Ninebot je v něm svižná, mrštná, a především schopná dosáhnout maximální rychlosti 20 km/h. I v kopečcích se můžete těšit z rychlosti zhruba 10 km/h.

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-13

Standardní/Normální mód bychom doporučili volit převážně na rovinatých asfaltkách. Elektrokoloběžka v něm totiž nemá takový „drive“, ale ten na rovině moc netřeba. Do kopce vás také vyveze, ale rychleji ji dojde dech a musíte častěji přikládat nohu k dílu, tj. občas se odrazit jako za starých časů. Režim Eco je pak opravdu nouzovka, kterou bychom radili využívat jen v případech nutného šetření baterkou. Elektrokoloběžka v něm jezdí „na půl plynu“, což se vlastně dá předem očekávat. V obou režimech počítejte s tím, že maximální rychlosti nedosáhnete.

Na displeji si také zkontrolujete, zda je vaše elektrokoloběžka Ninebot pomocí Bluetooth připojená k mobilní aplikaci. V ní si zobrazíte třeba stav baterie nebo celkový počet naježděných kilometrů. Také si tu můžete zapnout a ovládat tempomat nebo si nahrávat své jízdy. Aplikace je dostupná pro iOS i Android.

Počítejte však s tím, že její instalace je trošku složitější a musíte se během ní prokousat několika čínsko-anglickými e-maily. Samotná aplikace nepodporuje češtinu, nejsnadnější je používat ji v angličtině. Elektrokoloběžka se umí spárovat pouze s jednou aplikací, takže chcete-li z ní udělat rodinné vozítko, můžete, ale data v aplikaci bude sledovat jenom jeden člen rodiny.

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-16

Výdrž malinko zklamala

Baterie s kapacitou 5 100 mAh vás samozřejmě podrží. Záleží ale, jak s elektrokoloběžkou budete zacházet. Dá rozum, že po rovinkách vás povozí daleko déle než v kopcích. Naše testovací jízdy to jenom potvrdily. Nejčastěji jsme totiž elektrokoloběžku využívali na cestování do práce, které je ráno z kopce a odpoledne do kopce. To nám vydržela necelé tři dny a najezdili jsme s ní zhruba 19 km.

Velmi intenzivně jsme ji také zaměstnali při dvouhodinovém focení, kdy jsme ji opravdu nešetřili a skoro celou dobu jezdili na plný výkon kopce nekopce. Domů jsme si ji pak přivezli s pouhými 10 % baterie.

Často se naše jízdy odehrávaly ve Sportovním režimu. Na vybrané projížďky, většinou šlo opět o 7km jízdy do práce, jsme samozřejmě využili i módů Standard a Eco. Výraznější úsporu baterie jsme podle očekávání zaznamenali ve druhém jmenovaném. To se nám jízdní doba na jedno nabití prodloužila zhruba o jeden den.

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-12

K elektrokoloběžce dostanete samozřejmě také nabíječku, která jako by z oka vypadla nabíječce od notebooku. Nemusíte se tak bát, že by vám při skladování zabrala zbytečně moc místa. Nabíjení úplně vybité elektrokoloběžky trvá 4 hodiny a doprovází ho blikající brzdové světlo, tak se poprvé nelekněte.

Komu by se dosud popsané hodnoty elektrokoloběžky Ninebot nepozdávaly, má možnost dokoupit si externí baterii. My ji na testování nedostali, ale samotný výrobce slibuje při jejím používání zvýšení maximální rychlosti až na 25 km/h, zdolání kopců s až 20% stoupáním a super dojezd až 45 km.

Myslí na vaši bezpečnost 

Elektrokoloběžka Ninebot je vybavená 2,5W předním LED světlem a dvěma brzdovými světly. Při brzdění pomocí přední rekuperační elektronické brzdy se zadní červené světlo rozbliká. V silničním provozu vás tak rozhodně nikdo nepřehlédne. Přispívají k tomu také přední, boční a zadní E-MARK odrazky. K přednímu světlu nemáme žádné výtky, při nočních toulkách nám posvítilo víc než dobře.

Elektrická_kolobezka_Ninebot_by_Segway-08

Závěr

Elektrická koloběžka Ninebot by Segway je do městské džungle jako dělaná. Po asfaltových cestách vás povozí spolehlivě, a to i když jsou mírně do kopce, což nás potěšilo snad nejvíc ze všeho. Bavilo nás také měnit režimy jízdy. Malinko nás zklamala výdrž baterie, od které jsme čekali víc, a poměrně vysoká hmotnost, v důsledku které se elektrokoloběžka v ruce docela rychle pronesla. Naopak radost nám udělal přehledný displej a možnost sledovat své jízdy v aplikaci. Pro zkušenější jezdce tak může být elektrokoloběžka Ninebot by Segway zajímavým kandidátem při výběru městského vozítka.

Klady (+): Zápory (-):
+ zdolá i mírné kopce - výdrž baterie
+ tři jízdní režimy – Sport, Standard, Eco - relativně vysoká hmotnost
+ skládací konstrukce - absence češtiny v aplikaci 
+ přehledný LED displej

Tlacitko

Autor článku

Martina Minaříková

Od té doby, co jsem se naučila psát, vlastně nic jiného nedělám. Nejdřív jsem psala slohovky ve škole, pak seminárky na vysoké a teď mám vlastně velké štěstí, že se psaní tak trochu stalo mojí prací. Píšu o všem, o čem se dá, ale momentálně mě nejvíc baví různé elektro hračky.

Všechny články od tohoto autora

Vyhledat v článcích

Vybrané produkty

V porovnávači máte 0 produktů Porovnat produkty Porovnat 0 produktů