basket tree star-empty icon-apple error-404 time-24 edit smile-5 smile-1 smile-3 smile smile-2 location www order-edit people target check-rounded arrow-up arrow-down transport-light datart-store connect transport-dark gift check star sale Sell Out arrow-circle-up arrow-circle-left arrow-left arrow-right contact faq auction chat datart-store-dark order-check search-colored basket-full cross catalog cross-circle-full mail phone cross-circle-empty time basket-empty map-pin search menu

Milionové Vánoce v DATARTu

V tiskové zprávě naleznete: • přehled nejprodávanějších kategorií • současné trendy a chování zákazníků • jak soutěže působí na českého zákazníka


Češi žijí sportem

Rostoucí obliba bio potravin, sportování a zdravého životního stylu se odráží i na prodejích elektroniky.

Hitem letošních Vánoc jsou jednoznačně fitness produkty a outdoorové kamery,“ říká Jana Choroušová, tisková mluvčí sítě společnosti DATART. „Například s chytrými náramky lze monitorovat kondici, sestavovat grafy výkonnosti a také výrazně zkvalitňovat spánek. V říjnu a listopadu nás až překvapil obrovský nárůst zájmu zákazníků o tuto kategorii.

Obdobně stoupají i prodeje outdoorových kamer, které se využívají pro zaznamenávání sportu. „Zákazníci je znají z mnoha videí na internetu nebo z TV pořadů. Fenoménem jsou kamery GoPro, ale dobře se prodávají také levnější modely méně známých výrobců, například Nilox,“ dodává Jana Choroušová.

Skvělých prodejů dosahují tradičně také mobilní telefony a tablety. Mezi tablety se těší čím dál tím většímu zájmu modely s Windows 8 a připojitelnou klávesnicí. U chytrých mobilních telefonů suverénně vévodí prodejům Apple iPhone 6 v nejlevnější 16GB verzi, výborně si vedou také levnější modely Lenovo a Samsung.

„Lenovo je na mobilním trhu poměrně nováčkem, takže je to pro výrobce obrovský úspěch. Zákazníci nejvíce oceňují skvělý poměr cena / výkon a solidní zpracování. Obliba stoupá také u dalších čínských výrobců, velmi dobře si vedou například Huawei a Zopo,“ uzavírá statistiku Jana Choroušová.

Výčet nejžádanějších kategorií a doporučených produktů

1. Smartphony

  • Apple iPhone 6
  • Lenovo A536
  • Samsung Galaxy SIII 

2. Tablety

  • GoClever Insignia 700
  • Lenovo IdeaTab A7-30
  • Apple iPad Mini WiFi

3. Náramky, monitory aktivit

  • Polar Loop
  • Withings Pulse
  • Fitbit Flex

4. Outdoorové kamery

  • Gopro Hero 3 a 4
  • Intova Sport HD2
  • Nilox F-60

5. Zrcadlovky

  • Canon EOS 1200D
  • Canon EOS 700D
  • Nikon D3200

6. Power banky

  • Pico Tech PTU-3
  • A-DATA PV110
  • PQI iPower 7800

7. Automatická espressa

  • Krups EA8268
  • Jura ENA Micro 9 OT
  • DeLonghi ECAM 45.760

8. Kuchyňské roboty

  • Bosch MUM48CR1
  • ETA Gratus
  • KitchenAid 5KSM150P

 

Rádi nakupujeme na poslední chvíli

Prakticky každý rok zaznamenáváme největší prodeje až v posledních dnech před Štědrým večerem. Češi zkrátka nechávají nakupování na poslední chvíli.

Stres a spěch u zákazníků pak vyvolává nedůvěru k dopravě – raději si nechávají zboží zaslat na nejbližší prodejnu a vyzvedávají jej osobně. „Zákazníci vyzvednutí zboží na pobočce vnímají jako spolehlivější a rychlejší způsob. Nechtějí čekat na kurýra nebo pošťáka, nejdůležitější je pro ně mít zboží co nejdříve doma a vše stihnout na čas,“ říká Jana Choroušová. „Je to pochopitelné, vyzvednutí na pobočce je navíc u nás zdarma. Už několik let ale náš vlastní rozvoz v období Vánoc posilujeme a vždy stihneme dopravit 100 % potvrzených objednávek.

Druhým velkým trendem je povánoční vracení nevhodných dárků. Možnost vrácení zboží původně zavedly obchody s oděvy, později se ale rozšířilo i mezi ostatní obchodníky. Jana Choroušová dodává: „Do 2.1. 2015 peníze vracíme ihned na prodejně, zákazník nemusí čekat na bankovní převod, jako tomu bývá u konkurence. Vrácené zboží nám nevadí, spoléháme se na to, že si zákazník ještě na prodejně vybere jiný produkt, který mu bude více vyhovovat.“

I drahá soutěž se vyplatí

Titulek této tiskové zprávy „Milionové Vánoce v DATARTu“ jsme zvolili s ohledem na naši probíhající soutěž. Češi a Slováci milují soutěže a velmi aktivně se jich zúčastňují, což e-shopům může významně zvýšit návštěvnost.

„Pokud je soutěž kvalitně připravená, může přilákat mnoho potenciálních zákazníků. I vysoká investice do soutěže se pak vrací ve zvýšeném obratu,“ prozrazuje Jana Choroušová. „Každý rok vymýšlíme nový formát, abychom zákazníky vždy upoutali něčím neotřelým. Minulý rok to byl například sběr videí samotných zákazníků, kteří nám zasílali svá vánoční přání. Letos jsme vsadili na tipování a vysoké výhry.“

Kampaň Milionové Vánoce poběží až do 14.12.2014. Každý druhý den mohou zákazníci DATARTu vyhrát 100 000 Kč (resp. 3000 € na Slovensku), stačí jen tipnout 24. nejvyšší hodnotu účtenky za určité období.

Aby bylo tipování co nejjednodušší, je zveřejněna nápověda a také vítězné tipy předchozích soutěžících. Šance na výhru jsou tak opravdu vysoké!

Kontakt pro média:
Jana Choroušová
+420 725 566 108
jana.chorousova@datart.cz

V porovnávači máte 0 produktů Porovnat produkty Porovnat 0 produktů
_______