Čeští zákazníci stále častěji myslí ekologicky, sílí důraz na opravitelnost výrobků

Opravitelnost výrobku získává stále větší roli v jeho životním cyklu. Řada výrobců podporuje dlouhodobost svých produktů, nastavuje podmínky tak, aby náklady na opravu nepřevýšily cenu nového výrobku. V případě již vysloužilého spotřebiče pak Češi stále častěji volí možnost odevzdání k ekologické likvidaci. Čísla značky DATART ukazují, že v loňském roce lidé odevzdali dvojnásobný počet elektroodpadu oproti předchozímu roku.

„Jedním z našich předpokladů strategického a dlouhodobého partnerství s dodavateli je jejich přístup k udržitelnosti, ať už je to výroba vysoce kvalitních energeticky úsporných produktů nebo například dlouhodobá opravitelnost výrobků,“ říká Jan Pospíšil, obchodní ředitel značky Datart, která ve svém portfoliu věnuje velký prostor výrobcům s důrazem na dlouhou životnost svých výrobků. „Například značky Tefal, Rowenta a Krups, které zastřešuje francouzská rodinná firma Groupe SEB, garantují opravitelnost svých produktů po dobu deseti let. Tento závazek se vztahuje na 95 procent produkce firmy. A dostupnost náhradních dílů garantuje také společnost BSH domácí spotřebiče, výrobce značky Bosch, a to po dobu nejméně ještě 10 let po skončení výroby daného modelu. Na všechny své spotřebiče společnost zaručuje 96procentní dostupnost náhradních dílů,“ řekla Eva Kočicová, mluvčí značky Datart.

„Není výjimkou, že opravujeme i spotřebiče staré 20 let i více, pokud si to zákazník přeje. Všechny náhradní díly dodáváme do tří pracovních dní z centrálního skladu v Německu až k servisnímu technikovi v Čechách i na Slovensku. Pokud opravu provádí servisní technik BSH, nebo autorizovaný servis, poskytujeme na opravu i díl záruku 24 měsíců,“ doplnil Petr Drahoš, ředitel servisu firmy BSH domácí spotřebiče. Obě společnosti pro případ nutnosti opravy vytvořily vhodné podmínky. „Zlevnili jsme náhradní díly a vytvořili jsme fungující logistickou síť s ohledem na fakt, že eventuální oprava je levnější než nákup nového produktu,“ řekl Roman Vilkus, marketingový ředitel společnosti Groupe SEB.

Cestou udržitelnosti s důrazem na dlouhou životnost svých výrobků se již dávno vydala také značka ETA, která nabízí velký výběr náhradních dílů a službou opravy podporuje dlouhodobost výrobků. „Předně klademe důraz na stále rostoucí kvalitu výrobků, nabízíme zdarma prodlouženou záruku až na 10 let u motorů kuchyňských robotů. Přesto víme, že ETA zákazník je specifický tím, že je už historicky zvyklý přístroje si v případě nutnosti opravit sám, proto pro zachování dlouhého životního cyklu výrobku máme skladem tisíce náhradních dílů“, řekla Lenka Kleinová, marketingová ředitelka značky ETA.

V případě již vysloužilého spotřebiče mají zákazníci značky Datart možnost nechat přístroj odvézt dopravou přímo z domova. „Tuto službu zákazníci využívají stále častěji. Počet velkých domácích spotřebičů a elektroniky, které jsme odvezli k ekologické likvidaci se loni meziročně zvýšil na dvojnásobek,“ říká Eva Kočicová, mluvčí značky Datart. A zvýšilo se i množství malých spotřebičů, které lidé odevzdávají do kamenných prodejen Datart, meziročně o téměř 80 procent.

V porovnávači máte 0 produktů Porovnat produkty Porovnat 0 produktů