Firma Nikon se může pyšnit stoletou tradicí. Založena byla v roce 1917 v Japonsku. Vznikla spojením tří menších výrobců optiky. Hlavní rozvoj prožila firma za druhé světové války. Díky armádním zakázkám a získání technologií ze spřáteleného Německa zvětšila svou velikost více než stokrát. Dnes sídlí ve čtvrti Minato v japonském Tokiu. Nikon patří mezi přední výrobce fotoaparátu a objektivů, mimo to vyrábí další optické přístroje, jako jsou dalekohledy nebo mikroskopy. Mateřskou společností Nikonu je velký japonský průmyslový koncern Mitsubishi, který se kromě výroby elektroniky zabývá například také výrobou automobilů a bižuterie. Nikon zaměstnává přes 25 000 lidí, tržby v roce 2016 činily v přepočtu zhruba 159 miliard korun.
Vize Nikonu zní jednoduše a jasně: ,,Odemknout budoucnost díky síle světla." Firma chce prolomit v současnosti známé možnosti světla a začít ho využívat ještě lépe a efektivněji než dnes. Cílem snažení má být lepší budoucnost pro všechny. Kromě své vize se Nikon řídí také svou vlastní filozofií, která je postavena na dvou slovech: ,,Důvěryhodnost a kreativita." Nikon uvádí, že se jedná o jednoduchá slova, která ale nelze snadno uplatnit v praxi. Důvěryhodnost a kreativita představují pro Nikon neměnné zásady, kterým se bude věnovat za všech okolností.
Nikon veřejně prezentuje také směr svého myšlení při vývoji nových technologií a jejich následné výrobě. Nikon není zvědavý, jen ukazuje svou vášeň pro pokrok a širokou škálu zájmů, které jsou využívány pro nové nápady. Zároveň sdílí své nápady s nakažlivým nadšením, tím chce vyvolat pozitivní změnu ve světě.
Národní úřad pro letectví a kosmonautiku, zkráceně NASA vybral v 60. letech Nikon pro vývoj kinofilmového fotoaparátu pro kosmický výzkum. První aparát pro kosmický výzkum vycházel z modelu Nikon F, kvůli přísným kritériím ale musel být výrazně přepracován. Poprvé byl použit v roce 1970 při misi Apollo 15, tedy při čtvrtém přistání na měsíci.